- Στα μονοπάτια της εβραϊκής Θεσσαλονίκης "". Skip to main content

Αδιόρθωτος αλητάμπουρας και μέγας ηθοποιός με δυο Όσκαρ!

Η μεγάλη αλήθεια. Δεν έχει καμιά σχέση με το ταλέντο και την αξία του καλλιτέχνη ο χαρακτήρας του. Τεράστιοι μουσικοί, ηθοποιοί, συγγραφείς είναι αληταράδες του κερατά. Στην προσωπική τους ζωή κουβαλάνε ένα κάρο ανωμαλίες, διαφόρων ειδών ακρότητες. Μήπως έχει αλήθεια και το άλλο. Δεν θα έβγαινε το χάρισμα τους, το δωρισμένο σ΄αυτούς ταλέντο, αν δεν ήταν και λίγο... παλιάνθρωποι. Μας δίνει την ευκαιρία η αναφορά σήμερα στον βραβευμένο και ποιοτικό κινηματογραφικό ηθοποιό Sean Justin Penn, ο οποίος γεννήθηκε το 1960, σα σήμερα 17 Αυγούστου, από γονείς ηθοποιούς. Έγινε ο σταρ με φάτσα απόλυτου αληταρά. Κοψιά παράνομου του πεζοδρομίου, του φτηνού εγκληματικού περιθωρίου. Τίποτα μικροκλοπές, ίσως βαποράκι βρωμογειτονιάς. Ο ορισμός της αντικοινωνικότητας, της αναίδειας στα μάτια του, στα χαρακτηριστικά του προσώπου του. Τον Σων Πεν είναι αδύνατον να τον δεις στο γκισέ τραπεζικό υπάλληλο, έναν πλασιέ, δικηγόρο, ιατρό.

Στα μονοπάτια της εβραϊκής Θεσσαλονίκης


Στιχομυθίες στους δρόμους της "Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων" ανακατεύονται με τις μουσικές αναμνήσεις της Λιλιπούπολης.

apo-poli-se-poli-sta-monopatia-tis-evraikis-thessalonikis-561720178

Ουζιέλ – «Έχεις σταματήσει ποτέ εδώ;» τον ρώτησα. Πάρκαρε πλάι στις λαμαρίνες που περιφράζουν τα απομεινάρια των Κεραμείων Αλλατίνη. Για χρόνια πηγαίνει ανατολικά διασχίζοντας την Ανθέων, αλλά ποτέ δεν έκανε μια στάση στη συνοικία Ουζιέλ, με τις είκοσι οκτώ αρχοντικές μονοκατοικίες και τα χαρακτηριστικά τους γύψινα αετώματα. Κάποιες νοικοκυρές έπλεναν την αυλή τους, πότιζαν τις μανταρινιές και έδιωχναν τα χώματα από τα πλακάκια με το λάστιχο. Σε πέντε χρόνια από τώρα, οι κατοικίες που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας του Ολύμπιον, Ζακ Μοσέ, για τους υπαλλήλους του διπλανού ρημαγμένου αμαξοστασίου, το οποίο διαχειριζόταν ο εργολάβος Δαβίδ Ουζιέλ, θα συμπληρώσουν εκατό χρόνια ζωής. Βρίσκονται σε καλά χέρια. Ιερουσαλήμ – Στην ογκωδέστατη βιογραφία της Ιερουσαλήμ (εκδ. Ωκεανίδα) που έγραψε ο Σάιμον Σίμπαγκ Μοντεφιόρε, υπάρχει ο μύθος πως το συνθετικό «Σαλήμ» προέρχεται από τη ρήση του πρώτου ηγεμόνα της, ο οποίος την αποκάλεσε «Μπάιτ Σουλμάνι» (ο οίκος της ευμάρειας). Από όλους τους συγκριτικούς τίτλους που κολλούν στις πόλεις (π.χ. το Εδιμβούργο ως «Αθήνα του Βορρά» ή το Βουκουρέστι ως «Παρίσι των Βαλκανίων»), η Θεσσαλονίκη ως «βαλκανικά Ιεροσόλυμα» φαίνεται ταιριαστό. Τουλάχιστον γι’ αυτό που ήταν πριν από το Ολοκαύτωμα και πριν από τη λεηλασία των περιουσιών των Σεφαρδιτών Εβραίων. Πια, της ταιριάζει η παρομοίωση της σκισμένης σελίδας ενός βιβλίου του οποίου οι ιστορίες σταμάτησαν απότομα σε σκόρπια σημεία της πόλης. Μνημονεύονται σε πλάκες με τα ονόματα των Εβραίων μαθητών έξω από το σχολείο, στις εγκαταλελειμμένες στοές του κέντρου, στη συναγωγή που σώθηκε λόγω της λειτουργίας της ως αποθήκης του Ερυθρού Σταυρού. Δεν είναι όμως αρκετό, όσο ακόμη τέτοια ζητήματα παραμένουν ταμπού. Μοντιλιάνι – Νωθρό πρωί Δευτέρας. Οι φοιτητές τελείωσαν τον καφέ στο Ύψιλον και γελούν με τα 2 ευρώ που τους κόστισε ένα έγχρωμο αντίγραφο στα φωτοτυπάδικα της Μελενίκου. Το αποκάλεσαν «αγιογδύσιμο» – οι λεξιπλάστες στην εξουσία. Με αυτόν τον όρο θα συμφωνούσε και ο έμπορος στην Εδέσσης που έσερνε στο καρότσι του κούτες, αν δεν ήταν απορροφημένος από την αύξηση της τιμής του εμπορεύματος κατά 40%. Καταφύγιο στο Καπάνι και στις αγνές, πικρές ιστορίες του Αζίζ Νεσίν. Στο καφενείο του Μοντιλιάνι παίζει τη Λάβα. Καπάκι, ο Περιπτεράς του Διονυσίου. Post-love ενός μπιζελιού – Β΄ Δημοτικού, μάθημα μουσικής. Σκασμένα, ατίθασα και κακομαθημένα, πώς γαληνεύαμε με τη Ροζαλία, πώς ξεσηκωνόμασταν με «το χοντρό μπιζέλι που χορεύει τσιφτετέλι». Δ΄ Δημοτικού, οι μαμάδες άκουγαν το Ναι, θα πω της Ασλανίδου, με μια μουσική που δεν την ξέχναγες εύκολα. Περνούν χρόνια μέχρι να ανακαλύψεις τυχαία τι σημαίνει ευαίσθητος στίχος από τη Μαριανίνα Κριεζή και σπουδαία ενορχήστρωση από τον Νίκο Αντύπα και όλα αλλάζουν πια.

Comments

Το Πρότζεκτ των Μαρτυριών

Rumble — https://www.vaxtestimonies.org/el/ - Το Πρότζεκτ των Μαρτυριών δημιουργήθηκε για να παρέχει μια πλατφόρμα για όλους όσους επλήγησαν μετά τη λήψη των εμβολίων κατά του Covid-19 και να βεβαιωθεί ότι οι φωνές τους ακούγονται, καθώς δεν ακούγονται στα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης. Ελπίζουμε ότι αυτό το έργο θα ενθαρρύνει όλο και περισσότερους ανθρώπους να πουν την ιστορία τους.

Το Πρότζεκτ των Μαρτυριών - The testimonies project - Greek translation


Popular posts from this blog

Norwegian Government Refuses To Recommend COVID Vaccines For Children

In Brief The Facts: The Norwegian government has stated that it will not recommend COVID vaccines for children. Vaccines are still available for children if parents request it. They cite concerns over vaccine side effects, as well the fact that COVID death and hospitalization risk for children is very rare. They also acknowledge the power of natural immunity. Reflect On: Why isn't evidence based medicine and science being used to make health policy in many countries around the world during COVID? Pause - set your Pulse... Take a breath. Release the tension in your body. Place attention on your physical heart. Breathe slowly into the area for 60 seconds, focusing on feeling a sense of ease. Click here to learn why we suggest this. The Norwegian government is taking advice from their Institute of Public Health, who has stated that it has not recommended that all children aged fifteen and under be vaccinated. They are taking this ap

Άποψη

 

Άποψη